Společně přes překážky
30. 11. 2010
- Naším hlavním cílem je vytvoření ucelené koncepce počátečního vzdělávání se zaměřením na koncepci včasné péče o děti již od tří let ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. Chceme pracovat s celou rodinou, zejména však s matkou dítěte v předškolním věku. Máme zkušenost, že čím déle dítě dochází do předškolního vzdělávání, tím je pravděpodobnost dobrého školního startu vyšší. Usilujeme o vytvoření optimálních podmínek k rozvoji osobnosti dítěte, k učení a komunikaci s ostatními, chceme podpořit multikulturní výchovu a vzdělávání s důrazem na problematiku romského etnika.
- Dílčí cíle - Kultivace mezilidských vztahů, upevnění hygienických, bezpečnostních a pracovních návyků, zvyšování jazykové gramotnosti, podpora zdravého životního stylu, zlepšení fyzické a psychické kondice dětí, aktivní využití volného času při profesionálním vedení, seberealizace dětí i rodičů, rozvoj jejich estetického cítění, fantazie, zručnosti, podpora environmentální výchovy, získávání nových vědomostí a znalostí.
- Popis problému, který projekt řeší - Na naší škole je zastoupena skupina žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí. Rodiny nepodporují své děti ve školních aktivitách a přípravě na školu. Vztah rodin ke vzdělání je lhostejný, či dokonce záporný, žáci žijí v silně nepodnětném prostředí, rodiny se řídí kulturními vzorci, které jsou odlišné s kulturními vzorci české společnosti. Většina rodičů žáků naší školy se potýká s nedostatkem financí (děti nemají pomůcky, nemohou se zúčastnit výletů a jiných volnočasových aktivit,…). Proto považujeme za nutné financování z veřejných zdrojů.
- Cílová skupina- přímo- děti od tří let do zahájení školní docházky (20), rodiče (40), nepřímo- ostatní členové rodin (50)
- Přínos projektu - zvýšená úroveň komunikace s dětmi a jejich rodiči, kultivace mezilidských vztahů. Upevnění pracovních, hygienických a bezpečnostních návyků, získání zkušeností, kvalitních prožitků, poznatků a dovedností. Kvalitní trávení volného času, zlepšení fyzické a psychické kondice dětí, poznávání kultur a získávání vztahu k manuální práci. Zvyšování školní úspěšnosti, navýšení důvěry k pedagogům.
- Zkušenosti - Naši pedagogové mají mnoholeté zkušenosti s dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí i s dětmi z romské komunity. Sedmnáctým rokem pracujeme s přípravnými třídami, na škole pracují 4 asistentky pedagoga. Spolupracujeme na projektu „ Chraň svůj svět, chraň svůj život“, „Les ve škole - škola v lese“, realizovali jsme projekt „Poznávám, sleduji a chráním“ na podporu environmentální výchovy, projekt na podporu inkluzivního vzdělávání.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář